2008. október 4., szombat

Pásztorpite (Shepherds' pie)

Eredetileg az Éva magazinban láttam ezt a pásztorpitét, aztán elkezdtem a témában körülszaglászni. Beletettem még pl a Worcestershire szószt, amiről már a MME-n és értekeztem és megalapítottam a Worcester szószt minden háztartásba! mozgalmat. :) Az eredeti recept bárányból készült, biztos úgy is jó, de a zseniális Czimer hentesnél nincs bárány emiatt én marhából csináltam a Mókus szülinapi zsúrjára egy óriás pásztorpitét. A fenti adag 12 főre szól, mi voltunk vagy 15en, úgyhogy 1 kg marhából és 1 kg krumpliból csináltam, de nem lett volna elég ( szerencsére volt még mellette kb. 10 féle kaja) Ja, és római tálban sütöttem meg. 


Hozzávalók: 
12 személyre
2 ek olaj
2 fej hagyma
2 szál sárgarépa
60 dkg darált marhahús
4 deci alaplé (esetemben bio levesporból)
2 ek paradicsompüré
2 ek Worchestershire szósz (ejtsd vusztersi)
2 ek friss vagy szárított rozmaring
1 csokor petrezselyem
30 dkg zöldborsó
só, bors 
60 dkg krumpli
10 dkg vaj
2 és fél deci tej 

Sütő 190 fokra bedurrant. Krumpli, hagyma, répa pucol, rozmaring megmos. Hagyma a forró olajra, majd enyhe pír után hozzá a répa és a darált hús. Közben krumpli külön feltesz főni. Kb. 10 perc alatt aranybarnára pirít a hús. Paradicsompüré , fűszerek, erőleves hozzá. Amikor a szósz besűrűsödik, hozzátesz a zöldborsót. Tepsibe vagy tűzálló tálba kanalaz. Tetejére simít a a szokásos módon elkészített burgonyapüré, parmezánnal megszór (nem volt itthon, de legközelebb nem hagyom ki). Villával, fakanálvéggel kidekorál. 30-40 perc alatt megsüt.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

melegen ajanlom ezt az etelt mindenkinek, fokent a fozes-impotensek taboraba tartozoknak (ejts rov: FIT) mert ezt nem lehet elrontani! es isteni! en mint tozsgyokeres FIT-alapito tag tudom!

viszont, szeretnem megkerdezni Andriska anyukajat, hogy hol szerezte be azt az universalis gepet ami: pucol, megmos, behabar....???

soesbors írta...

Kedves Névtelen! A konyhai robot neve: SoésBors, csak különleges üzletekben kapható, de sajnos jelenleg csak egy van használatban, a gyártás időszakosan szünete. :)

Bogarmester írta...

Egy javaslat: a leveskocka szerintem nem jó ötlet, abból csak egy agyonsózott levet kapunk. Helyette mindenképp rendes marha alaplevet használnék. Amúgy jó recept, meg fogom csinálni!

soesbors írta...

Köszi, igazad is van! Én bio alaplé port szoktam használni....és már sokszor gondolkodtam rajta, hogy jó lenne átállni a szisztematikus alaplé gyártásra és fagyasztásra....csak az idő...

Névtelen írta...

http://www.channel4.com/4food/recipes/chefs/hugh-fearnley-whittingstall/hugh-s-mum-s-shepherd-s-pie-recipe