2008. október 28., kedd

Bajor burgonyasaláta

Amikor Bajorországban voltam idegenforgalmi gyakorlaton 1814-ben a Kurhotel Centurioban Bad Göggingben gyakran volt szerencsém találkozni az igazi bajor burgonyasalátával. A magyar majonézes krumplitól abban különbözik, hogy van benne csemegeubi és aprók benne a krumplidarabok. Alábbi burgonyasaláta viszont feltúrbózott sült baconszalonnával is. (bele lehet kockázni mondjuk két savanyú almát, én nem tettem, de az ihletadó úgy csinálta.. legközelebb kipróbálom)



Hozzávalók:
1,5 kg krumpli
2 fej lilahagyma
10 közepes csemegeubi (nyáron egyszer már csináltam koviubival is)
20 dkg bacon
nagy adag házi  majo és tejföl

A burgonyát hámoz, szeletel, sós vízben főz. (na itt vettem meg ezt a recept... nem szeretem a héjában főtt krumplit hámozni, nem tehetek róla..). Krumpli leszűr. 
Hagyma apróra (géppel csináltam a 10 fogás miatt). Bacon kockáz, kisüt. 
Krumpli, hagyma, bacon, tejföllel higított házi majo összeforgat. Pihentet, hogy az ízek jól összecsiholódjanak.


4 megjegyzés:

Mamma írta...

Szerintem ha eddig eljutottál, ne hagyd ki az almát, igazán megérdemel egy próbát:-)) persze más lesz az íze, de a bajorok ismerik a csíziót:-)))

Névtelen írta...

nekem alma nélkül szimpatikusabb! :))

kérném szépen az isteni sütőtök krémleves receptjét is!

salátaöntet kipróbálva! cupp-cupp... nyam-nyam... (balzsamecettel csináltam, nem szép a színe, de az íze jó)

soesbors írta...

köszi mamma ki fogom próbálni!!

bagolyka, ígérem teszem.. csak lenne sok sok időm...

Névtelen írta...

Fullos a blog,semmi rizsa gyorsan, okosan.Profi.Ne hagyd abba.Lui 201