2008. október 15., szerda

Pizza

Imádja a gyerek a pizzát, na! Az egyik első szava volt.... naná, hogy ezt csináltam a szülinapi bulira (az egyikre :) Korábban már csináltam egy Dolcevitás recept alapján, csak elfelejtettem lefotózni, az inkább olaszos vékony, ropogós volt, ez a Dzsémis vastagabb, de finom és nem kell sokáig keleszteni.



80 dkg liszt
20 dkg búzadara
1 ek. tengeri só
2 x 7 gr szárított élesztő
1 ek barnacukor
650 ml langyos víz

Élesztő a cukros, langyos vízhez kever, picit állni hagy. Közben liszt, búzadara, só kever, élesztős víz hozzá. Összegyúr és kb 10 percig gyurmáz. Tészta teteje lisztez, szobahőmérsékleten 15 percig, vizes ronggyal letakarva pihentet. Tészta eloszt (ebből a mennyiségből kb. 6 kerek pizza lesz, ha tepsist akarsz 2 vastagabb és 3 vékonyabb kijön), kinyújt, olajjal kikent vagy sütőpapíros tepsibe nyújt, pizzaszósz, feltét, sajt. 250 fokon kb. 10 percet süt.

Le is lehet fagyasztani, teszteltem, a kész tésztát folpakkoltam és zacsiban mélyhűtöttem.

A szószhoz:
4-5 gerezd fokhagyma
2 evőkanál olivaolaj
5 dl passzírozott paradicsom
só, bors, bazsalikom (sok)
pici cukor

Oliván fokhagyma megfuttat, rá a jó minőségű (szerintem ez nagyon fontos) paradicsom, fűszerez, összerottyant, kész. 

5 megjegyzés:

cheflaszlo írta...

honnan érdemes pizzát rendelni a városban? szeretem a friss tésztát és a fa kemencét! köszi

soesbors írta...

Jótól kérdezed Laca! :) Utoljára a Vapianoban ettem pizzát, nagyon korrekt volt, előtted csinálják, gyúrják, sütik. Sajnos, ők azt hiszem nem szállítanak házhoz. :( Majd számolj be, hogy mik a tapasztalataid! :)

cheflaszlo írta...

közben megvan, rendeltem már vagy 6 helyrôl, több nem akar jönni a 2.ker-be, a legjobb és tényleg a leges legjobb az FRATELLI (Lövôház u.) volt.

Brigi írta...

Eddig ez volt a legistenibb tészta, amit sütöttem!!! Szakács apósom mind a 10 ujját megnyalta... :))
(A sütőpapír nálam nem vált be, nekem ráragad...)

soesbors írta...

De jóóóó!!! :)