2008. szeptember 22., hétfő

Meggyes pite

Már ezer éve ki akartam próbálni Beja asszonyunk pite receptjét és végre eszembe jutott az ügy. Nem almával csináltam, hanem meggyel, mivel a Mókus imádja. Isteni lett, remélem ezzel beszállhatok a Patakisisters féle piteversenybe :)



Hozzávalók:
1 Rama
2 tojás sárgája
negyed vagy fél vagy egész bögre cukor ízlés szerint
3 bögre finomliszt
1/2 cs. sütőpor
tej vagy tejföl
1 vaníliás cukor
1 citrom héja
Töltelék:
1 meggybefőtt
4 ek cukor
1 csomag vaníliapuding

A hozzávalókat összegyúrni, hűtőbe tenni, pihentetni. Tészta két részben kinyújt (közben még felvett lisztet rendesen). Alsó lap sütőpapírra, rá a töltelék, tetejére a második lap. A töltelékhez a magozott meggybefőtt levét összekevertem a vaníliapuding porral, a cukorral és szép lassan, folyamatosan kevergetve összefőztem. Beledobtam a meggyeket és ezt a cuccot tettem az első pitelapra, amire szórtam egy kis zsemlemorzsát előzőleg.
180 fokon süt, kb 30-40 perc alatt kész.

2 megjegyzés:

BBea írta...

Beja asszonyság? Na szép! Nagyon jól néz ki egyébként! Én a kuglófodat fogom megsütni. :-) puszi

soesbors írta...

Akkor Beja bébire módosítom, jó? :) Hajrá kuglófsütés! Végre valaki kommentel! :)