2008. december 15., hétfő

Favágók tortája

Ezer éve, a TVpaprikán láttam ezt a tortát és a különlegessége ragadott meg. Korábban már csináltam egyszer, de akkor még nem bloggoltam :) Nagyon egyszerű. És kókuszos. :) Van benne sok alma és datolya, kókusztej és lime. Szóval egy igazi téli csemegével állunk szemben. Karácsonyra, karácsonyra, karácsonyra!




Hozzávalók:
3 nagy idared alma
20 dkg magozott datolya
1 csipet szódabikarbóna
1 csésze forró víz
15 dkg vaj
15 dkg cukor
3  tojás
15 dkg liszt
1 teáskanál sütőpor

A kókuszos tetőhöz:
1 nagy doboz kókusztej (4 dl kb)
1 db lime
10 dkg vaj
10 dkg barnacukor
15 dkg kókuszreszelék

A magozott datolyát és a kockára vágott almákat vízbe áztat, pici só és szódabikarbóna hozzá. A tojásokat szétválaszt (a legjobb, ha a tojást a lapos pulton törjük és a tenyerünkben választjuk szét a sárgáját a fehérjétől úgy, hogy a fehérjét engedjük átfolyni az ujjak között - először egy filmben láttam ezt, azt hiszem a Stepmomban, de nem vagyok biztos benne). A tojássárgáját simára kever a vajjal és a cukorral, hozzá ad a lisztet, a sütőport és egy lime reszelt héját. Felönt a forró vízzel, összekutyul. 
A masszába önt a leszűrt datolya és alma, tojásfehérjék keményre vert habja is bele. A kész tészta vajazott, morzsázott tortaformába önt, és 180°C fokon, kb. 30 perc alatt megsüt. Közben krém: vaj, a barnacukor és a kókuszreszelék összekever a kókusztejjel és egy lime levével. Miután a tészta megsült, a tetejére ken. Sütőbe visszatesz, és még  15 percig süt.


Nincsenek megjegyzések: