2008. április 29., kedd

Risotto Parmeggiano

Risottoval kapcsolatos korábbi hátráltató tényezők:
1. az igazi risotto rízs nem kapható a helyi kispiszkos közértben (végül a Corában volt)
2. a parmegiano-ért is a Pomodoro kisboltjáig, magáig Gianni-ig kellett zarándokolnom (aki pont ott volt és olyan kedvesen köszöntött, hogy majdnem elővettem megkopott olasztudásomat, de a lebőgéstől félve inkább lapítottam).
Azóta megtudtam Marcustól, aki részt vett a risotto elpusztításában, hogy Gyurcsány Ferink is ide jár álruhában, mint Mátyás király, úgyhogy hamarosan én is elvitetem magam a Papával egy jó kis pizzára :)
3. nem volt egy valamirevaló receptem (de aztán Bagolyka átküldött egyet a PioneerWomanről, ezt)
Akadályok elhárítva tehát. Már csak a megfelelő alkalomra és pár taljánomán vendégre vártunk. :)



Hozzávalók:
2 ek. olivaolaj
1 vöröshagyma
3-4 gerezd fokhagyma
kb. 7 bögre tyúklé
45 dkg risotto rizs
2-3 dl tejszín
10 dkg parmegiano (nem ám az előre reszelt cucc, hanem az eredeti)
só és bors
metélőhagyma vagy petrezselyem

Vörihagyma felkockáz, oliván megfuttat, fokhagyma belenyom. Dinsztel közepes hőfokon. Rizs rá, picit kavar, lével felönt. Figyelj a hőmérsékletre: tartsd közepesen! Tyúklé fokozatosan adagol bögrénként. Közben só és bors. Adagolás, kevergetés után mindig meg kell várni, hogy a rizs felszippantsa a folyadékot. Amikor a rizs már puha, tejszín és parmegiano hozzáad, összekever, tálalható.

Nincsenek megjegyzések: