2009. július 10., péntek

Mentaszörp

Fűszeres mentaszörpjére Szkata izzított rá, csináltam is egyből, mivel egyrészt a bodzaszörp már a múlté, másrészt a kertben a menta már készül kitúrni nemcsak a kakukkfüvet, de a petrezselymet és lassan a paradicsomot is. Én most egy kisebb adagot gyártottam csak, de lesz folytatás, mert mindenkinek bejön, aki eddig kóstólta.



Hozzávalók:
2 jó nagy mentaág
1 kg cukor
2 liter víz
1 evőkanál citromsav
1 citrom héja

Cukor, citromsav, citromhéj és víz katyvaszát egy lábosba tesszük (a mókus kedvenc szava jelenleg a katyvasz, annyira tud rajta nevetni, hogy meg lehet zabálni). Mikor felolvadt a cukor, ráönt a mentára, kever és egy napot állni hagy. Másnap a katyvasz leszűr, forral és üvegekbe tölt. Meleg dunsztban kihűt.


1 megjegyzés:

Szentgyörgyi Kata írta...

Jéé, most nézem, hogy én véletlenül kihagytam a citromsavat. hmmm, minegy, így is elfogyott :-) Játszótérre, üvegben hordtam, limonádéval keverve.
pussz, szökata voltam