2008. november 8., szombat

Rakott káposzta ala Mamma

A Mamma erdélyi rakott káposztájánál nincs jobb! Csak az ő receptjét használom :) Készüljetek, mert hamarosan jövök a töltött káposztával is! 


Hozzávalók:
80 dkg savanyú káposzta (egy kis füles vödörnyi)
50 dkg darált sertéshús
1 szál gyulai kolbász
20 dkg baconszalonna
2 bögre rizs
2 fej vöröshagyma
leveskocka
2 ek pirospaprika édes
1 nagy doboz tejföl
1 kk só
1 kk bors
3 ek olivaolaj 

3 edény elővesz. Olajon a savanyú káposzta pici vízzel megdinsztel. Olajon az apróra vágott hagyma pirít. Rá a sertéshús, só, bors, pirospaprika, pörköltszerűen megfőz. Rizs szűrőbe, megmos. 1 ek olaj hevít, rá a rizs egy picit pirít, közben kever. Vízzel felönt, hogy két ujjnyival ellepje, leveskockát hozzá, felforral, majd minimumra állít és kb 20 percig fedő alatt (ne vedd le!) párol. Baconszalonna fele a tál aljába, rá a káposzta, rá a hús, rá kolbászszeletek, rá a rizs, rá a tejföl, rá a káposzta, rá a bacon másik fele. Sütőben süt pirulásig 200 fokon.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kipróbáltam, nagyon állat! Még úgy is, hogy kénytelen voltam változtatni a recepten, mert normál házi rizs nem, csak jázminrizs volt itthon ;-) Így inkább összekevertem a rizst a hússal, amihez adtam egy jó adag őrölt köményt is. Mert kívántam :-D
Szökata

soesbors írta...

Így jár, aki még a kenyeret is az ázsiaiban veszi :) Örülök! Köszi!

Névtelen írta...

Elkészült,mennyei ,brutálisan kalóriadús étel.Kristóf hozzászólás:nagyon finom volt.Ettem mellé egykis sertésnyelvet.

soesbors írta...

Sertésnyelv :) ez annyira Krisi :)