2008. július 21., hétfő

Mentás, fetasajtos, lilahagymás görögdinnye saláta

A hétvégi, békéscsabai nagyszabású családi grillezésre csináltam ezt a jó kis salátát. Az eredeti receptbe Canberrában szerettem bele. Varsányi Márti Mamma grillpartijain én faltam fel az összes lilahagymás vótermelont. :) Ő nem tett bele feta sajtot és nem emlékszem, hogy tett-e rá olivát vagy vinaigrette-t, amit én biztos nem. Öntet nélkül, a dinnye édessége, a feta sóssága, a frissen őrölt bors és a menta frissessége elég jól harmonizál. Írtam egy cikket is. Itt olvashatjátok.



Hozzávalók:
4 kilónyi dinnye (héjjal együtt - a miénk a nagy létszámra való tekintettel összesen kilenc kilós volt)
30 deka fetasajt
2 fej lilahagyma
frissen örőlt bors

Az dinnyét elfelez. Óvatosan kiváj a húsát, kockáz és kockákból nagy tál hideg vízben
a dinnyemagokat kimos.
Feta felkockáz, a lilahagyma pucol és vékonyan felkarikáz. Dinnyét, feta, hagyma rétegesen
visszatesz a kivájt héjba, közé mentaleveleket tépked. Összeforgat. A megmaradt mentával diszít, hűt és tálalás előtt frissen őrölt borrsal tálal.

Nincsenek megjegyzések: