2008. február 11., hétfő

Verses Elem - Móricz Zsigmond: A török és a tehenek

Ugye sose mondtam, hogy ez egy gasztroblog lesz :)
Most egy kis versike, amiről én is azt hittem, hogy tudom, de újra kell memorizálnom, mert zseniális.
Erről a versről eszembe jutott a Tehén a réten című régi fotóm, melyet még egy tehenes fotópályázaton is elindítottam, de sajnos ott csak tehénportrék nyertek, nem értékelték az igazi művészetet... na ezen jót vidultam...talán egyszer előkerül a negatív..most nem tudom előkotorni, úgyhogy illusztrációként egy lopkovics kép ismeretlen szerzőtől.








Móricz Zsigmond: A török és a tehenek


Volt egy török, Mehemed,
sose látott tehenet.

Nem is tudta Mehemed,
milyenek a tehenek.

Egyszer aztán Mehemed
lát egy csomó tehenet.

"Én vagyok a Mehemed!"
" Mi vagyunk a tehenek!"

Csodálkozik Mehemed:
" Ilyenek a tehenek?"

Számlálgatja Mehemed,
hányfélék a tehenek.

Meg is számol Mehemed
háromféle tehenet:

Fehéret, feketét, tarkát
" Meg ne fogd a tehén farkát!"

Nem tudta ezt Mehemed,
s felrúgták a tehenek.


Nincsenek megjegyzések: