2008. február 9., szombat

Csirke fajitas (most salsa és guacamole nélkül)

A tortillák a múltkori csarnok vizitem óta, immár 2 hete a mélyhűtőben várták az akciót. A tortilla a puha fajta, tudjátok, a kemény típus a taco - ez már beépült végre az agyamba. Szerencsére SzKata barátnőm kölcsönadta a hipszup mexikói szakácskönyvét (jane milton tollából), így elkészülhetett a csirke fajitas az Úr szülinapjára. A burrito és a fajitas között gyakorlatilag annyi a különbség, hogy a burrito már előre össze van tekerve, a fajitast pedig magának tekeri az ember. Most tartózkodom a quesadillas, tostadas, falutas ismertetésétől, mivel ezeket én is csak hírből ismerem. A könyvből megtudtam még, hogy a burrito szamárfület jelent spanyolul. A wikipedia szerint szamárfülre hasonlít ugyanis a burritonak összetekert tortilla tekercs.. ennyit a névadásról, jöjjön a recept, ami távol áll az autentikustól, de azért jót kajáltunk :)




Hozzávalók:

1,5 filézett csirkemell
10 tortilla tekercs
1 mandarin leve (teszt céllal lime helyett)
1 ek cukor
1 tk fahéj
1 tk oregano
1 lilahagyma
1 paradicsom
1 doboz vörösbab koncerv
reszelt cheddar
tejföl

1,5 csirkemellet felcsíkoztam és lime híján a mandarin lé, cukor, fahéj, oregano, bors elegyben pihentettem egy ideig.
Olajban megpirítottam a csirkemellet, amikor már átsült, hozzáadtam a felaprított lilahagymát, felkockázott paradicsomot és lecsöpögtetett vörösbabot és pár percig pároltam, amíg a hagyma picit puhult.
A tortillákat megmelegítettem és mindenki kente magának tejföllel, szórta rá a reszelt cheddart és tekerte a csirkével megtöltve. Ja és felnőttek chili szósszal őrjítették a cuccot.

3 megjegyzés:

shakira írta...

jól néz ki a cucc!

basikam, lécci tedd már ki közkívánatra a beach-salátád receptjét! (fontos: tejes kiőrlésű homok kell bele?)

soesbors írta...

természetesen felteszem, amint megkapom a mérgező carbonara receptjét :)

shakira írta...

a lényeg, hogy minél régebbi tejfölt kell beletenni! akkor nem hibázhatsz!