2009. március 14., szombat

Olasz paradicsomleves ala Bagoly

Igen, igen, nem tévedés. :) Bagolykámtól koppintottam ezt a paradicsomleves receptet, sajtos bazsalikomos toasttal tálaltam. Nem turmixoltam össze, mert én szeretem benne érezni a jó kis karamellizálódott hagymadarabokat, a friss bazsalikomról nem is beszélve.



Hozzávalók:

2 fej vöröshagyma
1 girizd fokhagym
5 ek olíva olaj
4 ek barna cukor
2x500 ml passzírozott paradicsom
1 csirkeleves kocka
1-1 teáskanál szárított bazsalikom és oregáno
1 marék friss bazsalikom

A felkockázott hagymát oliván karamellizál, ez kb. 20-25 perc, alacsony lángon, gyakran keverve szoktam, hogy ne égjen meg. Fokhagyma összenyomva hozzá. Pár perc párolás után barnacukor hozzá, kever, hogy jól feloldódjon a hagymás cuccban. Passzírozott paradicsom bele, sóz, borsoz, leveskocka, vízzel felönt (max 2 bögre, de ki milyen sűrűn szereti). Fűszerez, egyet rottyant, kész. A bazsalkomos toast: kenyérszelet olivával csöpögtet, bazsalikommal megszór, reszelt sajttal meghint.

1 megjegyzés:

P. írta...

Isteni volt. :) Kicsit kevésbé cukroztam, de ez volt az egyetlen különbség, mesés recept.

Tettem bele mozzarellagolyócskákat is, szerintem érdemes.

Köszönet érte!