2009. június 1., hétfő

Tandoori csirke, avagy a brutál indiai vacsora sztárja

Végre, végre egy csajos vacsi keretében megtölthettem bendőmet a régóta vágyott indiai ízekkel... A fő kihívás a tandoori csirke és a fokhagymás naan volt, a többit vagy csináltam már, vagy biztosra mentem (balti és tikka massala szósz üvegből, lévén távol az ázsiai és errefelé ritka vendég a friss koriander, meg a  zöld chili). 
Ami volt: mango lassi (joghurttal), tandoori csirke, rákok balti szószban, sült lepényhal csipős tikka massala szósszal, csípős padlizsán, basmati rizs kardamonmagokkal, saláta mentával és fokhagymás naan. A desszert nem indiai volt, hanem mézes joghurt eperrel és pavlova darabokkal. Ezt a kedvenc ausztrál Womens Weekly Lean Food szakácskönyvemből koppintottam. 
Szóval az első recept a tandoori csirke, forrás a Mindmegette



Hozzávalók:
2 alsó és felső comb, 2 mell és két szárny avagy egy egész csirke
Pác:
3 dl joghurt
4 gerezd préselt fokhagyma
1 kávéskanál reszelt gyömbér
1 kis paradicsom konzerv (a fácános)
3 ek citromlé (én lime levet használtam most9
késhegynyi őrölt babér és bors
1-1 kávéskanál kurkuma, római kömény és chili
1 evőkanál garam masala
2 kávéskanál só

A joghurtba fűszerek, jól összemix, egy éjszakára a hűtőbe száműz, majd 180 fokos sütőben, tepsiben pirosra süt. 

2 megjegyzés:

mimi írta...

Az egész vacsora isteni volt, minden! Köszönet érte!!!!

soesbors írta...

Naon örül :)