2009. június 14., vasárnap

Naan sok fokhagymával

Újabb etűd a csajos vacsiról, jeligém: ritkán főz, de akkor harminc félét. :) Ez a szimpi kis naan receptet a kakaóscsiga blogon leltem. Főleg a az fogott meg, hogy a Szakácsok Könyvéből való a recept, amit a múltkor Csilltől én is kölcsönkaptam és nagyon szimpatizáltam vele, csak eddig minden alexandrás akcióról lemaradtam. Mondjuk a kávéskanalak tört részével meggyűlt a bajom, de jó lett a naan és ez a lényeg. A nagy fokhagymarajongó Livkó volt a kiskukta, aki a brutál (!!) mennyiségű fokhagymát tartalmazó olajjal kenegette meg sütés előtt, isteni lett és aznap éjjel egyikünknek sem kellett szerintem sem a pasijaink, sem vámpírok támadásától tartanunk. A képen látható az egész menüett, az óramutató járásával megegyezően, lentről a naan, a mentás sali, balti rákok, tandoori csirke, lepényhal csipős tikka masala szószban, csipős padlizsán, basmati rízs.


Hozzávalók:
1 dl langyos víz
3/4 kk friss élesztő
25 dkg liszt plusz amennyit felvesz
2,5 ek joghurt
3/4 kk sütőpor
napraforgóolaj
1/2 kk só

Az élesztőt a langyos vízben felfuttat. Liszt fele hozzá, villával kever. Letakar, meleg helyen 30 percet pihentet. Pihi után belekever a joghurt, majd a maradék liszt, só, sütőpor. Ragacsos tésztalabdává szuszakol. Olaj hozzá, újabb 15 percig pihenhet. Az eredeti recept szerint négy részre oszt, de nekünk sokkal több lett, igaz, kisebb lapocskákat sütöttünk, olaj nélkül serpenyőben.

Nincsenek megjegyzések: