2009. május 20., szerda

Bucijucik

Ez megint egy olyan ügy, amire ezer éve készülök, piták, focacciák, dagasztás nélküli kenyerek receptjei sorakoznak sütésre várva. Mivel ez a recept annyira egyszerűnek tűnt és csak 1,5 órát kellett keleszteni, ezt választottam a múltkori piknikre. Három változatot csináltam: lenmagos (sok mag lepergett sajnos), tökmagos (édipofa lett, mint egy süni) és pesztós (isteni). Imádtam, hogy ezek a kis bucik olyan szabálytalanok, összevisszák, szépek, na....A képen elöl a tökmagos, hátul a pesztós. Biztos, hogy csinálok még!


Hozzávalók:
75 dkg liszt (esetemben 2/3 fehér kenyérliszt, 1/3 teljes kiörlésű)
1 ek szárított élesztő
2,5 tk só
5 dl meleg víz
1 dl tej
1 ek méz

Legóriásibb tálamban (ami üveg) liszt, élesztő, só összekavar. Másik tálban víz, tej, méz összekuty. Folyós cucc a szárazhoz önt, egy percig két kézzel kavargat. Tetejére kis liszt szór, letakar, másfél órát pihentet, lehetőleg meleg helyen. 
Egy óra múlva  sütő bekapcsol, az aljába egy vizzel megtöltött mély tepsit tesz. Fél óra múlva a tésztát egy nagyonlisztes gyúrólapra tesz és elfelez. (Először a feleket negyedeltem, de végül zsemlényi darabok estek kézre, lévén a több íz.) Nem tapicskol túl sokat, a darabokat kétszer hajt. (Én lepényeket  csináltam és hajtottam be, hogy némileg zsemleszerű képződményeket kapjak). A bucijucikat sütőpapírral borított sütőlapra tesz, magokkal megszór, pesztóva megken  és kb 20 perc alatt készre süt. 

Nincsenek megjegyzések: