2009. május 14., csütörtök

Akácvíz

Felteszem, mielőtt aktualitását vesztené az idei akácvirág ügy. Napmátka akácvize nagyon megtetszett, úgyhogy a vasárnapi rögbimeccsen szedtünk gyorsan fehérakácot és másnap már meg is csináltam. Nagyon finom lett, nem tolakodó az akác aromája, de lehet érezni, hogy valami különleges. Tettem bele jó sok citromot is, úgyhogy nagyon frissítő kis ital kerekedett belőle.  BTW, a múlt hétvétén őrületeket alkottam, jönnek majd a receptek.... bucijuci, répapástétom, almássüti, bodzaszörp, sajtmártásos spárga...



Hozzávalók:
5 nagy marék akácvirág
2 liter víz
1 citrom kifacsart leve
3 evőkanál cukor

A akácvirágokat letépdes a szárról, megmos, majd a vízben pár percig forral . Benne hagy néhány órát, jól kihűt.  (kb 3 órát ázott és mivel én a rózsaszín részeket is rajta hagytam, a színe is narancsos rózsaszínes lett). Cukorral, citrommal ízesít, hűtve fogyaszt.




Nincsenek megjegyzések: