2009. január 7., szerda

Mini kivis pavlovák

Valami szép kis cuccot szerettem volna csinálni, volt is itthon a muffinsütővel nemkompatibilis forma, kiolvadtak a tojásfehérjék, hát nekiláttam. A korábbi pavlova receptje szerint jártam el, de most nagyon keményre vertem a fehérjét és csak négyet használtam. Nem esett ki éppen a papírból, de aki akarta simán kiette. Jó vót! - mondta a Mókus.



Hozzávalók: 
4 tojásfehérje
15 ek porcukor 
kb fél teáskanál erdeigyümi ecet (ikejás isteni)
3 csepp vanília aroma 
3 ek étkezési keményítő 
3 dl tejszín 
kivik

A sütőt 180 fokra bedurrant. A kiolvasztott tojásfehérjét kemény habbá ver, teljes keménykedés előtt óvatosan hozzászitál a porcuki. Tovább ver, amíg jó kemény hab nem lesz. Étkezési keményítőt beleforgat, vanília aroma és erdeigyümölcs ecet hozzáönt. Pavlova alap formákba kanalaz. Sütő 150 fokra visszavesz, kb egy órát süt. A sütőajtót nyitva hagyva hűt. 
A tejszínből habot ver, kihűlt kosárkákra formáz, kiviszeletekkel díszit.

2 megjegyzés:

MaMisszió írta...

Milyen az a pavlova forma?

soesbors írta...

Nem tudok róla, hogy lenne pavlova forma. Sima papír kapszlikban csináltam, ami elvileg muffinhoz kell, de a muffin sütőnkkel nem kompatibilis. :)