2011. február 5., szombat

Brutálcsokitorta

Az új kedvencem a Büfé :) Innen, Katitól koppintottam ezt a csokitortát, a mennyiségeket picit csökkentettem, mivel nekem 24 cm-es tortaformám van - ezt onnan tudom, hogy egyszer, amikor ötszázadszor mértem meg tökidesegesen centivel, belekarcoltam késsel az aljába. :)
Régen, amikor a vízfürdő szó megjelent egy receptben, azonnal lapoztam tovább, pedig annyira egyszerű az ügy, tényleg egy liter vizet kell csak felforralni és az edény tetejére egy másik edényt tenni, ebben olvasztani a cuccot. Na ez csak egy apró mellékvágány volt, ez a csokitorta botrányosan jó és botrányosan csokis, imádta a szülinapos, aki kapott mellé egy elég jó mustárkrémlevest és reprodukáltam a múltkori rozmaringos, zöldséges marharagut is. Jövök majd ezekkel is.


Hozzávalók:
30 dkg étcsoki (65% + kakaótartalommal, az enyémben volt egy 60 és egy 75%os és egy Tibi ét, ami csak 9 dkg, balfékség)
30 dkg vaj
14 evőkanál porcukor
6 tojás
1 evőkanál liszt
csipp só

Sütő 180 fokra durr. Tortaforma sütőpapírral kibélelel (én nem vágogattam, csak belegyűrködtem egy darabot. A csoki és a vaj vízfürdőn olvaszt. Tojások, cukor, liszt, só összekavar és a megolvadt csokis vajas cucchoz kever. 30 perc alatt megsüt.

Nincsenek megjegyzések: