2011. február 5., szombat

Vöröslencse - sárgarépa leves

Orsika gyönyörű tányérokat hozott mutatóba, reméljük az alkotó majd megosztja velünk az árakat is! A a padlizsánszínű levesesbe valami pirosast, a laposba valami zöldes cuccot gondoltam ki. A megvalósításra múlt szombaton 2,5 órás szintidő alatt 5 féle kaját csináltam. Vöröslencselevest, rizibizit, cukkinis csirkemellet, török tejberizst (erről még lesz szó), citromtortát. Plusz: a sparban keresgéltem curry pasztát és megláttam egy uncle bens thai szószt kókusztejjel, így egy kevés csirkemellett beáldoztam egy próbára... röviden: botrányos... eddigseéssosetöbbet.



Hozzávalók:
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
5 cm gyömbér
3 evőkanál olívaolaj
2 sárgarépa
1 narancs leve és héja
25 dkg vöröslencse

Répa és hagyma pucol, mos, kockáz. A vöröshagyma olíván dinsztel, fokhagyma rányom, reszelt gömbér hozzá, együtt összerotty. Felszeletelt répa rá, vízzel felönt, bio zöldségkeverékkel megszór. 10 percig közepes lángol rotty. Vöröslencse bele, narancshéj és lé bele, sok víz, legalább kétszeres mennyiség só és bors. Gyorsan dagad, 10-15 perc alatt elkészül. Turmixoltam, mert szeretjük.




1 megjegyzés:

Orsi írta...

kóstoltam! isteni volt! :))