2011. január 29., szombat

Creme brulee

A creme brulee szigorúan előző nap készítendő! Elkövettem azt a hibát, hogy reggel csináltam az esti vendégségre, 7/10est kapott és a vasember pofátlanul letojásrántottázta, ami azóta is álmatlan éjszakákat okoz :) Másnap reggelre viszont tízesre érett egy megmenekített utolsó darab, de abból már nem kaptak a vasak :) Az általunk házisárkánynak nevezett őrületet karácsonyra kaptam Techie-től , - ismerszik palackos gázlángszóróként, karamellizáló és flambírpisztolyként is. Na, csevej vége, itt a recept. Ja és ha végre eljutok az ázsiaiba veszek vaníliakivonatot, nekem nem jön be, hogy a vaníliaszemek a csésze alján úsznak.


Hozzávalók:

5 dl tejszín
3 evőkanál cukor
1 vanília bele
8 tojássárgája
A tetejére
barnacukor

Sütő bedurrant. A tejszín a vaníliával melegít. Közben a tojássárgát egy nagy edényben cukorral alaposan összekever, habosít (ebbe öntjük majd a tejet.) Mikor felforr a vaníliás tej, lassan és vékony sugárban a tojásos keverékhez önt, közben habverővel folyamatosan kever. (figyelem a tej megy a tojáshoz, itt lehet elrontani sztem). Melegbiztos kancsóba szűrj. Szufléformába önt, vigyázva, hogy az oldalára ne csöpögjön, mert ha megsül, randa lesz. A formákat mély tepsibe tesz és a formák feléig vízzel feltölt. 180 fokon kb 40 perc alatt sül meg. Tálalás előtt a tetejére barnacukor szór, amit a házisárkánnyal karamellizál. Tavasszal feltétlenül kipróbálom málnával és eperrel.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

....hétvégén kipróbálom!:-) Anica